Thursday, May 30, 2013

Gila Gembira Dan Syukur.

Kami mulakan coretan kali ini dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim.

Hari ini kami bersyukur kerana keluarga kami dari Kuching, Sarawak datang mengunjungi kami. Lusa, kami akan memperoleh ahli keluarga baru, kerana adik kami bakal diijabkabulkan.

Dua perkara ini sungguh menggembirakan. Tetapi, di saat diselubungi kegembiraan, Allah SWt datangkan ujian. Semasa sedang menunggu ketibaan ayahanda, anakanda kami, Hamzah didapati hilang.

Setelah sejam puas mencari, dengan pertolongan mantap daripada pegawai dan polis KLIA, akhirnya seorang jurujual kedai coklat menjumpainya. Saat itu, hanya perkataan syukur yang terucap dimulut. Tak tergambar perasaan lega dan gembiranya kami dapat bertemu dia kembali.

Farouq (kiri), si Abang yang mendengar kata dan Hamzah (kiri) si adik yang sangat berani.

Hamzah memang seorang kanak-kanak aktif, bijak dan sangat berani. Dia tidak langsung menangis semasa berjauhan dengan kami, malahan ceria. Ini diceritakan sendiri oleh wanita yang menjumpainya.

Jutaan terima kasih kepada semua yang terlibat secara langsung dan tak langsung semasa proses mencari Hamzah. Sungguh, budi kalian tidak terbalas oleh kami. Hanya Allah yang dapat membalasnya.

Disebabkan rasa syukur dan gembira yang menggila ini, kami ingin memberikan sesuatu kepada pelanggan-pelanggan kami.

Esok, Jumaat bersamaan 31 May 2013, kami ingin mengadakan 'SALE GILER' di Petshop kami. Diskaun barangan petshop sehingga 10% merangkumi rangkaian makanan IAMS dan Royal canin Vet Diet, pasir kucing dan beberapa supplement.

Berikut adalah gambat HOT ITEM untuk 'SALE GILER' kami esok.

IAMS Cat Adult 15kg perisa ayam. Makanan kegemaran kucing-kucing kami yang menjimatkan. 15 Pawprint Points, boleh ditebus di http://my.dhkspets.com/index.php?n=information/howtoredeem. Antara barangan menarik yang boleh ditebus dengan pembelian satu beg ialah kolar kucing berwarna-warni dan cawan pengukur makanan.
Harga asal RM222. Harga promosi RM200/ beg.

IAMS Kitten 9.0+ kg perisa ayam. Makanan kegemaran anak-anak kucing kami yang menjimatkan dan sangat bernutrisi. 10 Pawprint Points, boleh ditebus di http://my.dhkspets.com/index.php?n=information/howtoredeem.
Harga asal RM162. Harga promosi RM150/ beg.




IAMS Healthy Natural 2.72 kg perisa salmon. Juga makanan kegemaran  kucing-kucing kami yang menjimatkan dan menjadikan najis mereka sangat kurang berbau. 5 Pawprint Points, boleh ditebus di http://my.dhkspets.com/index.php?n=information/howtoredeem.
Harga asal RM67. Harga promosi RM62/ beg. Diskaun tambahan RM5 untuk setiap beg, menjadikannya hanya RM57.



Royal Canin Pediatric Weaning 400g ini sangat sesuai untuk anak kucing yang berumur sebulan hingga 4 bulan kerana kandungannya seakan susu ibunya.. Tiada lagi masalah anak kucing susah belajar makan makanan pejal kerana saiz mini kibblesnya sangat menepati saiz mulut anak kucing kecil. Juga tiada masalah anak kucing tercekik kerana, kibbles yang mudah dikunyah dan dihadam. Sesuai juga untuk ibu kucing yang mengandung. Menyerupai RC Babycat, tetapi mempunayi lebih baik kandungannya.
Harga asal RM22/beg. Harga promosi, RM50/kilo.


Royal Canin Pediatric Weaning 400g ini sangat sesuai untuk anak kucing yang berumur 4 bulan dan ke atas kerana kandungannya diselarikan dengan tenaga untuk tumbesaran mereka. Diet ini adalah kesinambungan untuk RC Pediatric Weaning. Anak kucing akan sihat, gebu bak juara kerana mendapat nutrisi yang tepat dan terbaik.
Harga asal RM22/beg. Harga promosi, RM50/kilo.

Inginkan bulu kucing yang gebu? Inilah suplemennya yang paling sesuai. Kami sangat sarankannya. Mempercepatkan pemulihan kulit yang rosak akibat jangkitan kurap dan fungus. Juga, mengurangkan insiden muntah-muntah pada kucing akibat bebola rambut (kucing tak perlu lagi memakan rumput yang belum tentu selamat semata-mata untuk memuntahkan bebola rambutnya).
10% Diskaun online dan offline.



Bukan hanya item-item di dalam gambar-gambar di atas sahaja yang diberi diskaun. Ada banyak item lain lagi termasuk yang terpapar di online shop kami di http://octopo.st/honeypetshoppe3717 diberikan diskaun sebanyak 10%.  Dengan syarat, pembayaran dilakukan sebelum 12 tengah malam.



Begitu juga tiket untuk ke Seminar Cat Grooming DIY kami yang akan berlangsung 15 Jun nanti. Juga diberi diskaun 10%. Hanya 10 7 tempat sahaja lagi.



Terbaru, kami telah berjaya memformulasi disinfektan khas untuk haiwan yang selamat, sangat berkesan (aktif membunuh bakteria, virus dan fungus) serta tiada bau tengik seperti Clorox, yang dapat menyahkan bau yang sangat tak menyenangkan (hancing dan meloyakan) daripada haiwan anda.



Harga promosi untuk sebotol (90ml+) disinfektan yang sangat berkesan ini, ialah RM10 sahaja. Hanya yang cepat akan dapat. Anda tak mungkin beralih kepada disinfektan yang lama setelah mencuba produk 'killer' kami ini.



Kepada klien yang membawa kucing kesayangannya untuk vaksin dan surgeri pemandulan esok hari, kami akan berikan FREE GIFT. Untuk esok sahaja, Jumaat 31 Mei 2013.



Kami harap dengan usaha kami berkongsi kegembiraan dan kesyukuran kami ini, ramai yang mendapat manfaat. Hanya kepada yang merebutnya sahaja. Kami cuma mahu ramai lagi yang gembira.



Prof. Muhaya pernah berkata dalam satu siri videonya, hanya orang yang ada akan memberi. Dan orang yang suka memberi, akan rasa bahagia.



Semoga kita semua di dalam kalangan orang-orang yang bahagia dunia akhirat. Amin.